ДИПЛОМСКЕ АКАДЕМСКЕ СТУДИЈЕ

АРХИТЕКТОНСКО КОНСТРУКТИВНИ

 

 

Сврха студијског програма

 

 

Сврха студијског програма је образовање студената за професију дипломираног инжењера архитектуре - master у складу са потребама друштва.

Архитектонско-конструкктивни студијски програм је конципиран тако да обезбеђује стицање компетенција које су друштвено оправдане и корисне. Грађевинско-архитектонски факултет је дефинисао дипломске задатке и циљеве ради образовања високо компетентних кадрова из области грађевинарства и архитектуре.

Сврха Архитектонско-конструктивног студијског програма је потпуно у складу са дипломским задацима и циљевима Грађевинско-архитектонског факултета у Нишу.

Реализацијом овако конципираног студијског програма се школују дипломирани инжењери архитектуре – master, који поседују компетентност у европским и светским оквирима.

 

 

 

Циљеви студијског програма

 

 

Циљ студијског програма је постизање компетенција и академских вештина из области архитектуре и архитектонских конструкција. То, поред осталог укључује и развој креативних способности и способност критичког мишљења, развијање склоности за тимски рад и овладавање специфичним практичним вештинама потребним за обављање професије.

Основни циљ студијског програма је да се образује стручњак који поседује довољно конзистентног и употребљивог знања из области архитектуре и архитектонских конструкција које може да примени у пракси и константно надграђује сопственим практичним искуством.

Један од посебних циљева, који је у складу са циљевима образовања стручњака на Факултету је развијање свести код студената за потребом перманентног образовања, развоја друштва у целини и заштите животне средине.

Циљ студијског програма је и упознавање студената са изазовима и предностима тимског рада, што је за област архитектуре од изузетног значаја, јер је професионално бављење конципирамо као тимско и мултидисциплинарно.

Поред  тога, студенти кроз наставни процес развијају способности за саопштавање и кохерентно излагање својих идеја, пројектантског концепта, резултата истраживачког рада, учећи на тај начин облике квалитетне комуникације са стручном и широм јавношћу.

 

 

 

Компетенције дипломираних студената

 

 

Свршени студенти дипломских академских студија архитектуре су компетентни да

решавају реалне проблеме из праксе као и да наставе школовање уколико се за то определе. Такође, свршени студенти дипломских академских студија су квалификовани да стекну звање одговорног пројектанта из области архитектуре и архитектонских конструкција, након што испуне захтеве које прописује Инжењерска комора. Компетенције укључују, пре свега, развој способности критичног мишљења, способности анализе проблема, синтезе решења, предвиђање понашања одабраног решења са јасном представом шта су добре а шта лоше стране одабраног решења.

Квалификације које означавају завршетак дипломских академских студија, стичу студенти:

- који су показали знање и разумевање у области архитектуре и архитектонских конструкција, које допуњује знање стечено на основним академским студијама и представља основу за развијање критичког мишљења и примену знања;

- који су у стању да примене знање у решавању проблема у новом или непознатом окружењу у ширим или мултидисциплинарним областима унутар образовно-научног односно поља студија;

- који имају способност да интегришу знање, решавају сложене проблеме и да расуђују на основу доступних информација које садрже промишљања о друштвеним и етичким одговорностима повезаним са применом њиховог знања и судова;

- који су у стању да на јасан и недвосмислен начин пренесу знање и начин закључивања стручној и широј јавности;

- који поседују способност да наставе студије на начин који ће самостално изабрати.

Када је реч о специфичним способностима студента, савладавањем студијског програма академских дипломских студија студент стиче темељно познавање и разумевање свих дисциплина одабране студијске групе, као и способност решавања конкретних проблема уз употребу научних метода и поступака. Дипломирани студенти Архитектуре су способни да на одговарајући начин напишу и презентују резултате свог истраживачког рада, односно графичким средствима конкретизју и представе свој пројектантски рад. Током студија се инсистира на што интензивнијем коришћењу информационо-комуникационих технологија као и на оспособљавању студената да користе најновије програмске пакете за потребе пројектовања и графичке презентације.

Свршени студенти овог нивоа студија поседују компетенцију за праћење и примену новина у струци, као и за сарадњу са локалним социјалним и међународним окружењем.

Студенти су оспособљени да конципирају пројекте на основу задатог програма, раде на њиховој разради, координирају рад осталих укључених у процес, организују рад пројектантског тима, припреме документацију за грађење, надгледају или управљају процесом саме изградње. Током школовања студент стиче способност да самостално решава пројектантске задатке, ради на могућим решењима и да одговорно донесе одлуке о примени финалног решења, јасно расуђујући о свим његовим квалитетима.

Свршени студенти дипломског академског курса из области архитектуре стичу знања како да економично користе природне ресурсе Републике Србије и у потпуности су упознати са позицијом и одговорношћу будућих пројектаната у промовисању и примени принципа одрживе архитектуре и урбанизма.

Посебно се обраћа пажња на развој способности за тимски рад и развој професионалне етике.

Завршетком дипломских академских студија студент је оспособљен да:

  • самостално израђује све врсте архитектонских пројеката и других стручних послова, консалтинга и инжењеринга у складу са законском регулативом
  • самостално израђује пројектну и техничку документацију за разне грађевинске објекте
  • врши стручни надзор при изградњи свих врста објеката,
  • врши техничку контролу свих врста пројеката
  • организује послове везане за одржавање, заштиту и санацију конструкција,
  • врши истраживања и испитивања у области архитектуре, архитектонских конструкција и урбанизма обавља и друге послове у области архитектуре, урбанизма и архитектонског инжењерства.