Назив предмета:     ТЕОРИЈА  ПЛАСТИЧНОСТИ

Наставник или наставници: Игић С. Томислав

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 10

Услов: отпорност материјала, теорија еластичности, пластичност и гранична анализа, стабилност конструкција

Циљ предмета

Упознавање са специфичностима проблема констукција пресека и теоријске основе у пластичној и еластичној области ради рационалне и економичне примене у конкретним практичним случајевима и уз коришћење одговарајућих програма.

Исход предмета

Стицање основних знања за анализу и примену граничне анализе и теорије пластичности у пракси конструкцијa различитих материјала, као и линијских и површинских система у оквиру њихових  еластично-пластичног понашања

Садржај предмета

Увод и основе у механици континуума. Основи математичке теорије пластичности.  Једначине пласртичног стања. Једначине еластопластичне равнотеже. Отпорност материјала у  еластопластичној области. Пластостатика и гранична анализа конструкција. Теорија плоча и љуски у пластичној области. Екстремални принципи и енергетски методи за одређивање решења. Посебни проблеми теорије пластичности. Танкозидни носачи,  торзија и проблем стабилности у еласто-пластичној области .

Препоручена литература

(1) Prager W. Hodge Ph. Jr., Theory of Perfectly Plastic Solids Dover Publ. , Inc., New York, 1968,     2) Hill. R., The Mathematical Theory of Plasticity ., London, 1956.      3) Save, M. A., Igic, T., Exemples de poutres optimales a deux fonctions, J. Struct. Mech. 11, 101-110, 1983.   4) Игић Т., Стојић Д.(едит.) Теоријско-експериментална истраживања еласто-пластичног понашања инжењерских конструкција, Универзитет у Нишу-ГАФ, Ниш, 2006,        5)  Игић Т., Отпорност матер. са елементима анализе еластопласт. Понашања конструкција, Универзитет у Нишу ГАФ,Ниш, 2007,     6) Hodge P. G., Plastic analysis of Structures, McGraw-Hill. New York, 1959.

Број часова  активне наставе  

7

предавања:   

3

Студијски истраживачки рад: 

4

Методе извођења наставе

Предавања у следећим видовима: излагање суштине методских јединица; констултације са наставником; интерактивни рад са студентима уз предходне припреме; самостални истраживачки рад студената уз савремене компјутерске програме и израде семинарских радова уз усмеравање наставника.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе:Семинарски рад 35 поена, завршни испит-писмени уместо семинарског или допуна семинарског рада, усмени део испита или одбрана семинарског рада 65 поена.